Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

Susuyorsak Bir Sebebi Var!

SUSUYORSAK BİR SEBEBİ VAR!

Sosyal medyada gördüğüm bir yazı oldukça etkilemişti beni…

“10 yıllık arkadaşım bir yıldır konuştuğu görüştüğü erkek arkadaşını bize söylememiş. Dün akşam aile arasında söz kesmişler, onu da söylemedi. Neden sakladın diye sorunca; nazar değerdi diyor. Ben de su içsem anlatıyorum sonra su boğazımda kalıyor…”

Ne düşündürücü öyle değil mi? Halbuki bizim en iyi yaptığımız şeylerden biri; güzel bir şeyleri hemen çevremize aktarmak, mutluluğumuzu paylaşmak… Burada niyetimiz sevincimizi paylaşmaktı halbuki… Sürecimize iyi bir niyetle başlıyoruz aslında. Fakat sonrasında olaylar hemen patlak veriyor. Halbuki güzel bir şey yapmıştık; sevdiklerimizle mutluluğumuzu paylaşmıştık. Bunda ne vardı ki? Niyet temiz, anlatılan güzel, işin ucunda keyif de var… Eee sorun nerede ki?!

Yeni bir işe başladığımızda işin güzelliğinden, parasından pulundan, patronun iyiliğinden, ortamın güzelliğinden bahsederiz.

Yeni ev ya da araba aldığımızda hemen sevdiklerimize evimizi göstermek, arabamızla iki tur attırmak isteriz. Birde işin ıslatması; tatlı ısmarlaması var… 

“ Ooo hayırlı olsun, artık bir tatlını yeriz. Eee boşa almadın yani, bizi de görürsün. Bilmem ne kadarlık evin var, araban var, maaşını hiç demiyorum bile! …”

Maaş kutlaması, ev-araba kutlaması derken bizim ne çok tatlı yiyesimiz varmış, öyle değil mi? Herşeyi kutlamak istiyoruz. Kutlayalım tabi, tatlısını da yiyelim ama ne zaman? 

Peki ya sonra? 
“Aksilikler hep beni bulur zaten! Bir de geldi mi hepsi üst üste gelir!” 
“Ben tam bir bahtsız bedeviyim, kesin ya!”

“Hayat beni neden yoruyorsun!”

En son geleceğimiz noktaya geldik bile. Hayata, kadere, çemberinden geçtiğimiz feleğe taş atmalar, çamur atmalar…

Ne güzel başlamıştı öyle değil mi? Mutluluklar havada uçuşurken ne zaman ki ben konuşmaya başladım her şey kursağımda kaldı. 

Sussam gönül razı değil, susmasam sonuç ortada… Kaçan bir şeyler var ama ne ?

Bizim fark etmediğimiz gizemli bir sır mı var acaba? Neden bazılarının işi tıkır tıkır giderken, bizimkiler patlıyor? Neden konuşunca işin büyüsü bozuluyor ki? Konuşmayanın ki, anlatmayanın ki gayet güzel giderken sorun konuşup anlatmakta mı?

Kilit Nokta: Başta aktarmamak ve olayın keyfini en başında yaşamamak.

Her güzel olayın başında sessiz kalmak ve saklamak vardır. Yeni doğum yapmış anneyi düşünün… Ne de güzel yaşar lohusalığını kırk gün boyunca biricik evladıyla… Soyutlarlar kendilerini, baş başa kalırlar. Dış dünyayla iletişimi en az seviyede tutarlar, böylece yavaş yavaş alışırlar birbirlerine araya başka şeyler girmeden…

Evliliğin başında da bu yok mudur? Eşler birbirine alışsın diye ilk zamanlar dışarısıyla bağları olmaz, evde ne varsa o. Eskiden, büyüklerimiz ne de uyumlu yaşarlarmış hayatla.  

Sonradan insanların her şeyi ortalıkta yaşaması moda oldu sanki. Sosyal medyalarda paylaşım yaparak her anımızı aktarıyoruz; sonra gelsin beğeniler, gelsin yorumlar…

“İyi olan şeyler de işler rayına girene kadar saklanır.” 

Güzel olan gizlenir, güzel olan kıymetlidir ve saklanır. 

İşin bereketi en başında susmak; görmedim, duymadım, bilmiyorum…

Susmanın da bir sebebi var elbet. İşin başında baştan tatmin olmamanın, aktarım yapmayarak tüm gözleri üzerine çekmemenin bir anlamı, bir faydası var.

Aynı bir çiçek misali; bitki tüm süreçlerini tamamladıktan sonra çiçek açar. En başta demez “çiçek açıyorum baaak!” diye… Toprağına alışır, yerini sever, filizlenir ve en son çiçek açar. Doğaya bakarak öğreneceğimiz ne çok şey var öyle değil mi?

İyi şeylerin en başıdır: “Sessizlik!”. 

Tıpkı hastanelerde “Hişşt yapan hemşire” gibi… 

Keşke aklımıza gelse; yaptığımız her davranışta, yolunda giden işlerimizde, tadını çıkardığımız anlarda: Hiiişşttt! Sessizlik lütfen!

Sustuğumuzda gelir bereket

Sustuğumuzda gelir fayda

Sustuğumuzda hedefim amacıma uygun olur…

Susuyorsak bir sebebi var!


 *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****

 

 

 

 

 

 







Yorumlar

  1. Yıllarca insanlar neden gizli iş yapar. hiç bir şeylerini duyurmazlar diye düşünürdüm. Garipserdim. Herşeyimizi öğrenmek isterler ama kendilerinden bir şey bahsetmezler. İçiniz sözünüz alır, közünü almaz derdi rahmetli anneannem. Sonradan anladım ki ne doğruymuş. Sonradan anladım ki hayatıma giren o insanlar sessizlik uygulamam için bir mesajmış… Kaleminize sağlık 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden çok yapılan ama günümüzde çok zorlaşan şeylerden biri. O yüzden eskiye kıyasla da bir çok şey rayında gitmiyor, bitmiyor, anlaşılamıyor. Onların bi bildikleri vardı ve ortamda bunu yapmaya müsaitti şuan bunu başarmak çok zor ama yaparsak bunun bereketi daha fazla.. sebeplerimiz çok o zaman sessizce çiçeğin açmasını bekleyelim ☺️

      Sil
  2. Hiç bu açıdan bakmamıştım. Farklı bir bakış açısı kazandırdı, teşekkür ederim...🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle sıradan gördüğümüz sürecimiz nasılda değişkenlik gösteriyor... ama susmakmış fayda veren. Öğrendik, bakalım nasıl susacağız çok zor yaaa😁😄😃

      Sil
  3. yazanın eline, emeğine sağlık. hem düşündürücü hem eğlendirici bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sustuğum da hedefim amacıma uygun olur🌸🌸 emeğinize sağlık 🌺

      Sil
  4. Ders çalışmaya oturmuşken karşıma bu makalenin çıkması tesadüf olamaz. Acaba nerede gereksiz konuştum diye düşünmeye başladım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa önce ders sınavı geçiş sonra da anlatmak olsa ne iyi bir sıralama olur değil mi;)

      Sil
  5. güzel tatlı bi toparlama oldu benim için..hatırlatma için teşekkürler...susuyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Susmak yerine paylaşmayı tercih ettiğim anlarmı yoksa kendi içimde güzel olanı yaşamakmı doğru
    Rabbim nice güzellikler nasip ediyor biz kullarına evlilik, sevilmek, sağlık daha nicesi ilk akla gelen sosyal medya gerçek olanım kıymetini bilmek ve güzel olanı nasib'ine düşeni tadını çıkarmak bunun farkına sustuğumda anladım kelimelerin değeri onların neler hissetirdiğini sustuğumda anladım !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu sessizlikle ilgili durumu ilk ilişkilerde ustalık eğitiminde duyunca anlamıştım ne kadar kıymetli olduğunu... Bu sessizlik hâtta sigara bırakma da da çok faydalı olmuştu... Bu yazı da öyle güzel anlatmış ki... Çok teşekkür ederiz 🌸

      Sil
  7. İlk aklımıza gelen paylaşmak ve konuşmak asıl kıymetli olanın susmak olduğunu kelimelerin ne hissetirdiğinde anladım susmak sana verilen güzel olanın değerini bilmek aslında onu içinde yaşamak tıpkı yazıda olduğu gibi bir çiçeğin filizlenip büyümesi ve içinde sakladığı tüm güzelliği güneşin doğumuyla açması gibi.

    YanıtlaSil
  8. Bu dersleri qldıktan sonra o kadr bakış açım ve hayatım değişdiki çok şükür herkesin alıp hayatında uygulaması Gereken strajeriler isteyen herkese rabbim nasip etsin .

    YanıtlaSil
  9. Çok anlamlı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  10. İşin bereketi, güzelliği ve keyfi için susuyorsak sebebi var :)
    Kalemine sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  11. Keyifli ve okunası bir yazı. Yazanın emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Bu dersleri aldiktan sonra gerçek nedir DTÖ anlamını daha iyi kavradım daha ilerisi hep devam 🙏

    YanıtlaSil
  13. Susabilmek... "İşin bereketi" ne güzel bir tespit 💜

    YanıtlaSil
  14. "Susuyorsak bir sebebi var " tuttum bu cümleyi 😉

    YanıtlaSil
  15. Kutlama insanın keyfi.. ama kutlamanında sırası var. Kıtlamıyorsak sebebi var.. emeğine sağlık hocam

    YanıtlaSil
  16. Bir işe başlamadan ben şunu yapacam, başlayacam diye birilerine anlatanların ya işlerinin olmamasına, yada başlayabilse bile o sürecin bereketinin kaçtığına, kendi hevesinin kaçıp umduğunu bulamadığına çokça kez şahit oldum bu hayatta. Bunu saçma bulanlarda olacaktır elbet ama onlara sadece hayatı bir süre gözlemlemelerini tavsiye ederim. Bu yazı bu hayattın işleyişindeki bazı kurallara vurgu yapan güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. ahhh sağ loblular için ne kadar zor bir şey😊 hele bide işitsel ise. Uygulayabilenlerden olmak dileği ile 🌸

    YanıtlaSil
  18. Bir yarıştayız sanki gösteriş delisi olduk.
    Elbise çok ama rüküş diyeni de var
    Elbise yok ama şükür diyeni de.
    Şükredenler den olmak temennisi ile🌸

    YanıtlaSil
  19. Her cümlesi o kadar doğru ki.. Umarım hayatıma da geçirebilirim 🤭

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir bakış açısı kazandık bu makale ile. Kaleminize sağlık ☺️ Demek o mutluluğu sonuna kadar ertelemek gerekiyor. 🤔 bir çiçeğin baaaak ben çiçek açıyorum demediği gibi biz de söylemicez yapıp ettiklerimizi … o zaman hemen denensiiinn 😍🤣🤫

    YanıtlaSil
  21. Gerçekten günümüzde bunu uygulamak zor gibi. Onca sosyal medyadan kendimizi aktarmaya gayretimiz varken. Ama çevreme baktığımda yol alanlar aslında bu sessiz kalmaya dikkat edenler. Teşekkürler yazı için

    YanıtlaSil
  22. O kadar doğru ki kalemine eline emeğine sağlık SUSUYORSAK BİR SEBEBİ VAR !!

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık gerçekten de bazen susmak gerekiyor

    YanıtlaSil
  24. Bende hep düşünürdüm neden güzel olan herşeyim isteklerim mutluluğum bi yerlerde takılır yada olmaz diye söylenirdim hep.çünkü içimde tutamazdım sevincimi mutluluğumu hemen daha gerçekleşmeden birileriyle paylaşırdım.oysaki ne gerek varmış bütün bunlara.sonuçta benim mutluluğum benim hayallerim değilmiydi bu.sonuç olarak ne olurdu hep yarım kalırdı gerçekleşmezdi aslında tepe Taklak olurdum hep.şimdi anlıyorumki güzel olan herşeyimizi sessiz içimizde yaşamanın bize neler kazandırdığını.Evet aslında susmak gerekiyor bazen.sustuğumuzda gelsin ozaman güzel olan herşey 🌼

    YanıtlaSil
  25. Kesinlikle haklı bir yazı. Ne geliyorsa başımıza egomuzu tatmin etmek için yaptığımız gösterilerden dolayı geliyor. 👏👏👏👏

    YanıtlaSil
  26. Eline kalemine sağlık gerçek yaşantımızda da uygulayabilsek keşke

    YanıtlaSil
  27. Nasıl kapıldık her anımızı paylaşma furyasına… inşallah sessiz kalabilmeyi öğreniriz

    YanıtlaSil
  28. Susuyorsak bir sebebi olmalı değil mi 🤗

    YanıtlaSil
  29. Susuyorsak sebebi var .Güzel işler gizli yapıldığında daha hızlı sonuca ulaşır

    YanıtlaSil
  30. Susabilmek şu dönemde gerçekten marifet oldu. Her şey bu kadar ortadayken, olmayan bile mış gibi yaparken olan da söylemek göstermek için çabalar hale geldi.
    Çok güzel bir yazı olmuş emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Gizli olan kıymetli ;zira Rabbim dileseydi kendine iman etmemiz için yeryüzünde imtihanın gereği olarak gizlediği herşeyi açık eder ve herkes iman ederdi. Lakin yaradılışın esasında gizlilik zaten var . Rabbim idrak edebilmeyi nasip eylesin.

    YanıtlaSil
  32. Elinize sağlık. Çok güzel ve ihtiyaca binaen yazılmış. Umarım uygulayabiliriz.

    YanıtlaSil
  33. Ne zaman ki görülmek beğenilmek onaylanmak isteğimizden vazgeçeriz o zaman gelir bereket :)

    YanıtlaSil
  34. Çok güzel bir yazı insanın ufkunu açıyıo ağzına nefesine saglik

    YanıtlaSil
  35. Susmak edepdendir der susardık böylesini hiç düşünmemiştim çok güzel bir mekale yüreğinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  36. Başta aktarıp işin keyfini başta çıkarmamak , işin bereketini kaçırmamak … daha ne olsun daha nasıl anlatılsın yüreğinize kaleminize sağlık hocam 💐💐

    YanıtlaSil
  37. Çok güzel bir çalışma olmuş getçekten emeğinize sağlıkk çok doğru hayatımızın en güzel en anlamlı şeylerinee nazar değmemesi adınaa en doğru zamanda söylemek sabırlaa beklemek zamanını en güzeli gerçekten

    YanıtlaSil
  38. Başta konuşup işin keyfini başta çıkarmamak , işin bereketini kaçırmamak… Daha ne olsun Başka nasıl anlatılsın yüreğinize, kaleminize sağlık hocam 💐

    YanıtlaSil
  39. Sustuğum her konunun bereketini görmüşümdür.. ne güzel anlatılmış. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  40. ''Gizli olan değerlidir.'' çok doğru. Karşılığını sadece Allah'tan beklemek...

    YanıtlaSil
  41. Hiçbir iyilik karşılıksız kalmaz

    YanıtlaSil
  42. Emeğinize sağlık harika bir yazi olmuş sonsuz teşekkürler Sevgiler

    YanıtlaSil
  43. Söz gümüşse sükut altındır diye boşuna dememişler🙂

    YanıtlaSil
  44. Gerçekten de düşnünce doğada da var, biyolojik olarakta var. Tohum toprakta saklanıyor, bebek rahimde...

    YanıtlaSil
  45. Eline emeğine sağlık çok anlamlı bir söz olmuş

    YanıtlaSil
  46. Susmanın sessizce ilerlemenin bizi daha güçlü yaptığı ne güzel anlatılmış

    YanıtlaSil
  47. Sessizligin gücü çok güzel anlatılmış

    YanıtlaSil
  48. İki seçenek var aslında başta anlatıp hazzını yaşadıktan sonra acısını çekmek ya da başta susmanın acısına katlanıp sonra bereketin hazzını yaşamak...

    YanıtlaSil
  49. Çok güzel bir yazı olmuş. Yazara teşekkür ederim :)
    Aslında "eskiden" deyip durmak zorundayız bir süredir. Bu tarz şeyleri eskiden konuşmak ayıptı hakikaten. Şimdi susan anlatmayan ya enayi ya da sinsi diye yaftalanıyor. İnşAllah pek çok kişiye ulaşsın bu güzel yazınız :)

    YanıtlaSil
  50. Olmasını istediğim güzel giden bir durumu insanlara anlatmaya başladığımda enerjimin dağıldığını bir şeylerin yolunda gitmemeye başladığını görüyordum. Bu yasayı öğrendiğimden beri uyguladıkça nasıl işe yaradığını gördüm.

    YanıtlaSil
  51. Elinize emeğinize sağlık çok güzel yazı olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  52. Sessizlik güzel bir yasa.fakat bazen ciddi anlamda itici olabiliyor karsı tarafa.bazen insanın adı cıkıyor, "illa gizli iş yapacak diye. "Dozajını iyi ayarlamak gerekiyor diye düşünüyorum. Gümdem yapmadan olağan yaşamak...sessizlik uygularken sevdiklerimizi de incitmemek bir onkadar önemli.. " denge"

    YanıtlaSil
  53. Çok güzel betimlenmiş, gayet anlasılır, etkilenmemek elde değil, yazanın bedeline sağlık:)

    YanıtlaSil
  54. Harika yazı, elinize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  55. Sosyal medyayla duyamayacak olana bile duyurmak 🤦🏻‍♀️ Elinize sağlık güzel bir farkındalık yaratıyor yazınız 🥀

    YanıtlaSil
  56. Susabilmek nereler vesile olabiliryormus vene kadar onemliymis meger 🌼

    YanıtlaSil
  57. Susuyorsak sebebi var çok güzel bir makale olmuş

    YanıtlaSil
  58. Yazı tam olarak aslında günümüzü anlatıyor. Ders diye şu sosyal medyacılara en başta anlatılsa :) malum hepsi içimizde. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  59. Eline emeğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  60. Vaayyyyyyyyy... supppperrrr hşşşşşşt 🙊👏👏👏👏 her kesin okunması gereken bir makale . kendim dahil.
    harika 🔊

    YanıtlaSil
  61. EN İYİ YAPTIĞIM ŞEY SUSMAK AMA ÜŞENDİĞİM İÇİNDİ BUNDAN SONRA FAYDALI OLDUĞU İÇİN GEREKLİ YERDE SUSACAĞIM... :)

    YanıtlaSil
  62. Susmanın faydası ne de güzel anlatılmış. MaşALLAH. Devamını dilerim

    YanıtlaSil
  63. Ne çok şey kaybediyoruz şu dilimizi tutamayarak. Basit ama zor bir tedbir sadece yapmak gereken. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  64. Deneyimsel öğretide sessizlik yasasını öğrendiğimden bu yana, hayatım olumlu yönde çok değişti,ben değiştim ve evlatlarimi daha farklı yetiştirmeye başladım, neslim bile değişiyor.. elhamdülillah

    YanıtlaSil
  65. Susmak zor ama karşılığında getirdikleri çok. tabii sabredip bekleyene getirisi var ... :))

    YanıtlaSil
  66. Sır susmakta gizli deme ki .Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  67. Sessiz kalıp önce neler oluyor algılamak ☺️

    YanıtlaSil
  68. Annemin evlat yetiştirmedeki mihenk sözlerinden ; 'görmedim, duymadım, bilmiyorum' çok samimi akıcı bir yazı. kaleminize kuvvet

    YanıtlaSil
  69. MERYEM VARİ SUSMAK HERKESE NASİP OLSUN

    YanıtlaSil
  70. Susunca kaybeden hiç olmamaş.

    YanıtlaSil
  71. Melek Nur Okumuş15 Ocak 2024 20:47

    Sessizlik bereketimizi arttırıyor ne güzel bir yasa bu ☺️ Haydi bizde hayatı bu yasaya göre yaşayalım, hazzı önden tüketmeden erteleyerek…

    YanıtlaSil
  72. Susmam gereken yerde susmayı
    Konuşmam gereken yerde konuşmayı nasip et Allah'ım 😊

    YanıtlaSil
  73. Emeğinize yüreğinize sağlık çok güzel bi yazı🌺

    YanıtlaSil
  74. Gizli olan açıktan, soyut olan somuttan kıymetlidir. Bu kadar güzel anlatılırdı. Keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  75. Ne kadar da ihtiyacımız olan bir bilgi. Çok teşekkürler, kaleminize kuvvet :)

    YanıtlaSil
  76. insanın susması gerektiğini ne güzel anlatmışsınız. bizler konuşursak bir şey olmaz diyorduk oysa her şey oradan geliyormuş. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  77. Sessiz kalmak. Ne güzel bir strateji...
    Artık günümüzde insanlar her şeyini sergileme merakında hatta onun olmuyanını da ama kötü bir şey olduğunda da gizleme.
    Ne da.an bu hale geldik, ne kadar hızlı bozulduk? Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  78. Valla kendime not 📌🤭 Yapabilmek isterdim. Ama Neden olmasın? ☺️

    YanıtlaSil
  79. Basite disipline olabilenlerden olmak dileğiyle 🌸
    Hem yazılarınızı,
    Hem de yorumlarınızı büyük bir keyifle okuyorum...
    EVETTTT
    Keşke herkes okuyabilse,
    ALLAH razı olsun 😊

    YanıtlaSil
  80. Allahverdiyeva Xumar26 Mart 2024 14:21

    Uzun süre yapamadığım bir yöntem. Güzel anlatmışsız kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  81. Bazı özel anlar vardır. Hakikaten bizi çok mutlu eder. Orada o anın fotoğrafını çekmek o mutluluktan vazgeçmektir. Neden? Daha çok mutlu olacaksın birileri görecek diye. Maalesef sonunda o keyfi kaçırıyoruz mutluluğumuzu paylaşırken .

    YanıtlaSil
  82. Kilit Nokta: Başta aktarmamak ve olayın keyfini en başında yaşamamak...

    Güzel konu, keyifle anlatılmış emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  83. Nermin Yaman30 Mart 2024 02:48

    Benim gibiler için o kadar zor ki bu. Anlatmassam çatlayacağım sanki:))
    Buna rağmen susabilmek çok kıymetli. İlk başta zor olmasına rağmen git gide kolaylaşıyor.Bir yerden başlamak lazım...

    YanıtlaSil
  84. Ayşe Füsun Temelci31 Mart 2024 14:39

    Bu makaleyi okuduktan sonra, aklıma şu geldi. Peki kişiyi içinde durmaması için, teşfik eden şey ne? Neden insan her şeyini ortaya dökmek ister? İçinden fısıldayan o ses, söyle hadi paylaş herkesle en mahremini diyen kim? Peki ben niye onu dinliyorum... İnsan en çok soracağı soru.. Ben şu an bunu paylaştım, bana ne fayda sağladı? Belki de soru sormayla başlayabilirdik ...:) Farkındalık oluşturan makale için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  85. Aynur Güzel1 Nisan 2024 07:59

    Bizim oralarda işinin başında Sessizlik yapıp başarıya ulaşanları kıskanırlar, Hatta bu insanlara işini gizli yürüten anlamında SİFLİ derler. :) Oysa ki susmalarının bir sebebi varmış kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de böyle bir lakap koymak da bir kışkırtma eylemi , konuş anlat da kontrol biz de olsun gibi gibi;))

      Sil
  86. Güçlümü olmak istersin? Sessiz Ol...

    YanıtlaSil
  87. İnsanın sanırım biraz demlenmeye ihtiyacı var. Yeni girdiği düzene, yeni attığı adımlara alışmaya, yaptığı anlaşmaya, tanıştığı ortama ve insana ve hatta belki de başında yanan ampüldeki ışığın saçtığı aydınlığa... Hepsine biraz zaman vermek lazım yerine oturup alışması için. Nasıl ki demini almamış çayın tanesi üste kalıp dökülüyor, insanın zamanı bırakması gereken olaylarda daha sindirilmeden anlamını yitiriyor. Biraz sabır...

    YanıtlaSil
  88. Gerçekten nedendir dış dünyaya kendini beğendirme çabası? O çaba sonrasında dış dünya İçin yaşar hale getiriyor insanı 🙌🏻

    YanıtlaSil
  89. Eline emeğine sağlık çok anlamlı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  90. Kıymetli olan şey saklanır. Hayatımızı özensiz yaşıyoruz ve ne varsa döküyoruz eşe dosta. Sonra da çözümler gelmiyor sıkıntılara, bereketlenmiyor en sevdiğimiz şeyler, o başarıyı ben yakalayamıyorum…

    YanıtlaSil
  91. Ben dedikçe kimse sen demiyor

    YanıtlaSil
  92. SU dan sonra bloğu gezerken önüme ilk gelen yazı işarete gel dedim içimden. hişşşşşş sağlık yapma sus bi sus anlatma DİYEREK AYNADA AĞZIMA YAPIŞTIRASIM GELDİ. :)

    YanıtlaSil
  93. Sussam gönül razı değil, susmasam sonuç ortada… ;)

    YanıtlaSil
  94. Halbukiii susma sustukça sıra sana gelecek deniyordu sessizlik ne önemliii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama nerede susuyor nerde konuşuyor olmak da önemli değil mi ?

      Sil
  95. Kumdankaleler2 Mayıs 2024 21:59

    Susuyorsam sebeplerim var:))

    YanıtlaSil
  96. O zaman sessiz olan güçlüdür diyebiliriz :)

    YanıtlaSil
  97. Sessizliğin gücü ne kadar kıymetli 👍 elinize sağlık ne güzel anlatmisiniz

    YanıtlaSil
  98. Gelecek ile konuşulmaz susulur...
    Çünkü geleceği bilmiyorsun.
    Aç birisinin yanında tok isen susulur çünkü nazar değer...
    İyi giden işler rayına girene kadar susulur..
    insanımızın çok yaptığı hatalar.... maalesef ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açığa çıkan görülür olmayı yanlış yerde kullanıyor olmamız da söz konusu....

      Sil

Yorum Gönder