Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

Kimsin Sen Osman?

Tüm dünyada insanların iyi yaptığı ya da yapamadığı şeyler mutlaka vardır. 

Bir de, her insanda diğer insanlarda olmayan, en iyi yaptığı bir şey vardır. Kimsenin onun kadar iyi yapamadığı bir şey… 

Düşünsenize, herkes yemek yapabilir.

Kimilerinin pek eli yatkın değildir, çok lezzetli olmaz. 

Kimileri iyi yapar, eli lezzetlidir.

Kimisi de vardır ki en iyi o yapar o yemeği.

Her konuda bu böyledir. 

Mesela yazar olmak.

İyi yazar olmak başka bir şeydir, en iyi yazar olmak başkadır. Birisi vardır ki kelimeleri onun gibi kullanan yoktur. Adeta dans ettirir kendi içinde. Başka hiç kimse o kelimeleri öyle bir araya getiremez. Nasıl olduğunu sorarsın. Çalıştım der... Evet çalıştın ama seni oraya götüren bir yol vardı.

Çünkü bir şeyi en iyi yapmak, herkesten farklı yapmak için bunun bir geçmişinin olması gerekir. 

Öykünün başında…

Çocuklukta başlayan ve seni o konuda en iyi olmaya hazırlayan olaylar…

Sana özel dizayn edilmiş bir senaryo…

Varman gereken noktaya ulaştıran puzzle parçaları… Hepsi birleştiğinde çıkar o resim ortaya. 

Osman için de öyle olmuştu. Yılın en iyi yazarı ödülünü almak için mahcup bir tebessümle sahneye çıkarken yine bunları düşündü. Nasıl bu kadar iyi olduğunu, kitaplarının edebiyat alanında örnek haline geldiğini anlatmasını bekleyen meraklı gözler vardı. 

Hangi birini anlatacaktı şimdi…

Yaşarken hayatın ona hiç acımadığını düşünürken aslında şu sahneye hazırladığını ne kadar anlatabilirdi? Mutlaka eksik kalacaktı hisleri. Olsun, dedi başladı sözlerine…

-      "Mardin'in bir köyünde dünyaya geldim ben. 2 yaşıma bastığım gün babamı kaybettim."

Her doğum günümde neden mezarlığa gittiğimi ya da mezar taşında neden doğum günümün yazdığını uzun süre anlayamamıştım. Bu olay beni dedeme yakınlaştırdı. Nereye gitse beni götürürdü. Yanından ayırmazdı. Onunla birlikte köy ağalarının sohbetlerine katılırdım. Burada dinlediğim insanların hikayelerini, büyüklerin bakış açısını, yorum farklılıklarını hikâyelerimde hep kullandım. Bir sürü hikâye biriktirmiştim cebimde. İleride yazar olacağımı hiç bilmeden…

9 yaşımda İstanbul'a geldik. Tam olarak yalnızlığı hissettiğim yer burasıydı. Sıfıra vurulmuş kafamla daha da belirginleşen kepçe kulaklarım, kapkara tenim ve şiveli konuşmamla içime kapanmam bir oldu. Hayat susmayı öğretti bana… Ne zaman konuşsam güldüler çünkü. 

Sonra dışına çıkamayınca içine içine büyüdü konuşacaklarım. Biriktiler…İleride yazar olacağımı ve biriktirdiklerimi o zaman aktaracağımı bilmeden.

12 yaşında işportacılık yapmaya başladım. Allah ne verdiyse… Çikolata, sakız, su, peçete…

Türkçeyi zor konuşan bir çocuk nasıl satış yapabilirdi? Para kazanmak zorunda olduğum için iletişim kurmak zorunda kaldım. Beni o zorlandığım anların yetiştirdiğini bilmeden... 

14 yaşımda plastik fabrikasına girdim. Buradaki insanlarla iyi anlaştığım ve işimi çok iyi yaptığım için sevilmiş ve dikkat çekmiştim. Çünkü iyi yapmaktan başka seçeneğim yoktu. 

Fabrikanın sahibi olan abi insan ilişkilerimi beğendiği için beni bir gazetenin sahibi olan kuzenine tavsiye etti. Artık gazetede çalışmaya başlamıştım. Editörün yanına bir sandalyeye oturttular beni. Yaşım 15. Her gün 20 köşe yazısı geliyordu faksla. Sene 1995. Bu yazıları bilgisayara geçirmek zorundaydım. Bilgisayarla işe başlayınca ilk defa karşılaşan ben, 2 yıl boyunca her gün 20 köşe yazısını okudum ve bilgisayara yazdım. Bu benim işime nerede yarayacak diye düşünsem, aklıma bile gelmeyecek bir öykü dizayn olmuştu. 2 yılın sonunda o gazetede benden daha hızlı klavye kullanan ve daha çok kelime bilen yoktu. Kelime haznemi geliştirmek istesem daha başka nasıl geliştirebilirdim ki?

Benim nereye gideceğimi bilen, beni oraya hazırlıyordu. Artık tutamıyordum kelimeleri, dökülüyordu ağzımdan… 

Yazmak için beklemeye gerek yoktu, kalemi tuttuğum anda aklıma gelirdi dedemin öyküleri…

Şimdi buradayım. Karşınızda. Nasıl bu noktaya geldiğimi merak eden bakışların karşısında… Cevabını nasıl vereceğimi bilmediğim bir sorunun karşısında… Bildiğim bir şey varsa; neyse o iyi yaptığını bildiğin şey hayatında, tutun ona. Sadece yapmaya devam et, hayat kapılarını açacaktır sana.

Hayatın seni hazırladığı şeye sahip çıkar ve yapmaya devam edersen, yapamadıklarını yapabilir birine dönüşürsün. 

Mardinli küçük Osman da bilmiyordu Yetim Osman olacağını…

Yetim Osman da bilmiyordu İstanbullu Osman olacağını…

İstanbullu Osman da bilmiyordu işportacı… sonra işçi… sonra gazeteci ve en son Yazar Osman olacağını…

Deneyimsel Öğreti, yaptığını en iyi yapmanda destek olurken tıkandığın noktaları çözmede yardımcı olur. Bunu da gerçeği anlatarak yapar. 

 *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****


Yorumlar

  1. Hayatın seni hazırladığı şeye sahip çıkar ve yapmaya devam edersen, yapamadıklarını yapabilir birine dönüşürsün. 👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  2. Niye ben bu Fransızca kursuna gittim ki? Üniversite de İngilizce kullanmam gerekti... derken Fransızca, hayatımın sonraki sürecinde iletişim kurabilmem için şart oldu. Ama asıl neye hizmet edecek...? Sonrasını Rabbim biliyor... Araç olan dil, gerçek amaca hizmet ettiği an kıymet taşıyor ❤️
    Yazan Hocamızın dili bu kadar akıcı, mesajı bu kadar sade,net verebilmesi mutluluk verici...Kaleminize, bilinç acikliginiza sağlık Hocam💐

    YanıtlaSil
  3. Yaşarken acı çektiğimiz sıkıntılar bize ne anlatıyor iyi anlamak lazım...

    YanıtlaSil
  4. Benim nereye gideceğimi bilen, beni oraya hazırlıyordu...

    YanıtlaSil
  5. Bazen o kadar çalıştım uğraştım dediğin hedefe ulaşamazsın ama çok daha iyisiyle karşılaştığını görürsün... Bunu açıklayan bir yazı olmuş. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. “neyse o iyi yaptığını bildiğin şey hayatında, tutun ona...” elinize sağlık çok güzel bir yazı..

    YanıtlaSil
  7. Acı yoksa gelişim de yok 👏

    YanıtlaSil
  8. Keyifle okuduğum bir yazı oldu emeği geçenlere çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Peki ya bulamadıysak hayatın bizi hazırladığı şeyi ?

    YanıtlaSil
  10. Emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Hayatın beni hazırladığına hazırım o zaman... :) Ellerinize sağlık. Aydınlatıcı bir yazı...

    YanıtlaSil
  12. İyi yaptığın şeyi yapmaya devam et👍

    YanıtlaSil
  13. Sıcacık samimi ve öğretici… Su gibi aktı okurken☺️
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Doğru tepkiyi verebildiğimiz sürece tüm baskılar bizi en iyi versiyonumuza ulaştırıyor. Kabul edip, uyumlanıp yolumuza devam etmek, azimle, sabırla.
    Elinize sağlık🌷

    YanıtlaSil
  15. Insanın bașına gelenlere sabretmesi ve orda azim gosterebilmesi ne kadar kiymetli.. Biz kendimize göre en güzel hayalleri kursak da bizim hayal ettigimizden daha guzelini ve daha da suprizlisini veren ne LATIFdir, ne GÜZELdir. Ellerinize sağlık.🌸

    YanıtlaSil
  16. Her zorlukla beraber bir de kolaylık var O teslimiyeti göstererek doğruya güzele Bedel ödemek niyetiyle; kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Hayat bizi en iyiye hazırlıyor sen yeter ki sıkıca sarıl emeğinize sağlık çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  18. Hedefinden şaşmadığın sürece hedefe götüren destekler. Çok güzeldi emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir yazı. En iyi yapabildiğimiz şey neyse onu yapabilmek çok kıymetli.

    YanıtlaSil
  20. Sikayet etmek yerine anlamaya çalışmalı insan. Başta acı olan yol çiçeklerle sonlanır

    YanıtlaSil
  21. Elinize sağlık 🌿

    YanıtlaSil
  22. Gerçek bir hayat hikayesi aslında... Başarıya ulaşmış bir çok insanın öyküsünde bu durum oluyor

    YanıtlaSil
  23. Kalemine ve yüreğinize sağlık hayat öyle bir şeyki her zorluktan sonra bir kolaylık var. (şüphesiz)

    YanıtlaSil
  24. Harika bir yazı emeğinize sağlık 👏👏👏

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel bir yazı olmuş 🫠

    YanıtlaSil
  26. Hayat, dönüm noktalarında avucunda kalandır. Vesselam

    YanıtlaSil
  27. Kayseri’de bir deyiş var. önündeki işe bak derler. İnsan yoldaki oyalayıcılardan uğraşmadan önündeki işe baksa baya yol alacak aslında… kaleminize sağlık 🧡

    YanıtlaSil
  28. Acıyı hissederken o an kötü olduğunu düşünüyoruz bizi geliştirdiğini başarılı insanların hayatından defalarca şahit olduklarımız aklımıza gelmiyor...

    YanıtlaSil
  29. Anlayabilmek! İnsan şikayet ettikçe göremiyor, hiç bir sahne boşuna yaşanmıyor. İşaretleri okumak, sebep sonuç değerlendirmesi yapmak, doğru idrak edebilmek ne kadar kıymetli, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  30. İnsan yaşarken de o dönüp geçmişe baktığı bilinçte olsa herşeyin nasıl da faydasına olduğunu görebilir

    YanıtlaSil
  31. "Yaşarken hayatın ona hiç acımadığını düşünürken aslında şu sahneye hazırladığını ne kadar anlatabilirdi?" Ne kadar doğru bir söz. Bir yerde eksileri yaşarken diğer taraftan artılarımız da var ama biz nedense eksilerdi görüyoruz.

    YanıtlaSil
  32. Harika gerçekten 👏👏👏

    YanıtlaSil
  33. En iyi yaptığın şeyi yapmaya devam etmek de doğru seçim yapmaktır... ama çoğu insan kaderin onu üzdüğünü düşünüp yolunu başka yerlere çevirebiliyor. Yani hayat hazırlıyor ama insan ona da uyum sağlanamıyor çoğu zaman 😌

    YanıtlaSil
  34. Kaleminize sağlık, akıcı anlaşılır ve samimi üslubu ile hem öğretti hem gülümsetti 🥰

    YanıtlaSil
  35. Hayatta tesadüf yoktur...

    YanıtlaSil
  36. Olayların seni çocukluk döneminden itibaren hazırlaması çok iyi bir detay 😊

    YanıtlaSil
  37. Yașadığımız her sıkıntıda biraz yukaridan, genis acidan bakabilsek, dusunce mesafemizi daha uzun zamanlara cikartabilsek, uc bes sene sonrasini gormeye calissak sıkıntılar daha katlanılır hatta bazıları daha keyifli hale gelebilir... Herșeyde vardır bir hikmet diyebilecek olgunluga erismek dilegiyle..

    Elinize sağlık, cok ilham verici bir yazı, herkes avluda didișirken balkona çıkartıp baktıran bir yazı..

    YanıtlaSil
  38. İnsan sebeplere odaklandığında hiç beklemediği sonuçlarla karşılaşıyor ve sonuçlara odaklanarak yapmıyor bunu. Sebebinden keyif aldığı için ben buralara nasıl geldim dediği sonuçlarla karşılaşıyor.

    YanıtlaSil
  39. Seni tanıyan senin en iyi haline hazırlıyor sen yeter ki o yolda gitmesini bil...

    YanıtlaSil
  40. Osman kendini makus kaderim diye aşağı çekmektense her şeyin ona bir basamak olduğunu nasılda fark etmiş. Hayatın ona hazırladığı şey ne güzelmiş.

    YanıtlaSil
  41. İnsan yaşantısı boyunca değişiyor bu hedef doğrultusunda mı olsun ona karar vermeli. Teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
  42. Neydim ne oldum dünüme göre iyi mi? Çok güzel samimi şahitliği olan bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  43. Sonun başlangıcı ne de imkansızlık ve gayretler içinde geçmiş. İnsanı yetiştiren ne de güzel yetiştiriyormuş çok şükür..

    YanıtlaSil
  44. hayat bir şekilde insanı yetiştiriyor aslında ama galiba yetime torpil geçiyor:)

    YanıtlaSil
  45. Osman'ın hikayesi çok derinden ve etkili anlatılmış. Emeğinize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  46. İnsanın iletişim ne kadar iyiyse hayatını olumlu yönde etkiliyor. Bu anlatım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ilişkiler kurmak başarı ve mutluluk için en önemli şey

      Sil
  47. Yetiştirene teslimiyet göstermek çok güzel ifade edilmiş teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder