Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

Yeni Yılda Ne Yapıyorsun?

 

İnsan plan yaparken bir hayal kurar. Hayalinde de bir sona ulaşır. Final onu motive ederse ona ulaşmak için harekete geçer. Bu bana genellikle yıl sonunda olur.

Ben kim miyim? Benim adım Mehmet. Ailemi geride bırakıp İstanbul’a çalışmaya geldim. Kahve yaptığımda kokusuna davet edeceğim kimsem yok. Evde ben, keyfim ve kahyası hep birlikte yaşıyoruz. İnsan yalnız yaşarken düşünmeye fazlaca vakit bulabiliyor. Dolayısıyla şimdi yine hayal kurma zamanı…

Şu an ki Mehmet ile dönüşmek istediğim Mehmet birbirinden farklı. Bu günüm idare eder ama asıl hedefim de olmak istediğim bir ben var. Onun için çabalıyorum bu yıl olması için ne gerekiyorsa yapmaya hazırım. Belki de bu benim için son yeni yıl olacak ve her şeye rağmen hayat çabalamaya değer.

Şimdiden planı yaptım, amacıma uygun hedeflerle ilerlemeye niyet ettim… Hani şu yeni yılda yapılacaklar listesini yazarak hazırlayanlar var ya ben de onlardan biriyim. Listenin içeriği ve sıralaması kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Biri İngilizce öğrenmeyi listenin başına tutturur, diğeri kilo vermeyi bir başkası ise bir şey almayı planlar.  Benimki aklıma geldikçe eklediğim veya zamanlama olarak yerlerini değiştirdiğim bir liste. Bu konu öyle oturup düşününce ortaya çıkan bir şey değil!

Yaşadığım bir andan bazı dersler çıkardıktan sonra yapmak istediğim şeyler değişebiliyor. Kendi kazancımda artık olduğuna göre bütçeme uygun seçenekler ile istediğim kadar doldurabilirim. Kendime güveniyorum ve hedeflerim konusunda umudum var. Bunu böyle hissettiren mezun olduktan kısa bir süre sonra severek çalışacağım bir iş bulmamdır.

İşimi sevdiğim için dört elle sarılıyorum. Mesaiye kalınması gerektiğinde başkalarına da yardımcı olabilmek adına yalnız yaşadığım için ben kalıyorum. Bazen bu benim başıma iş açsa da yapıyorum. Mesela bir kere arkadaşım ‘’Ne yapayım yerime mesai yaptıysan, yapmasaymışsın!’’ demişti. Nankörlüğüne çok üzülmüştüm. Keşke bunun böyle olacağını önceden bilseydim. Sahi insan neden kıymet bilmez ki?! Bir başka deyişle; iyiliğin karşılığı hep mi nankörlük olur!?

Aslında ben insanlarla iyi geçinmeyi çok önemsiyorum. Her şeyden önce yeni yıldan beklediğim şey; iş yerinde daha çok sevilmek, onlarla keyifli zaman geçirebilmek, ortamın güzel olması... Aldığım maaş benim için o kadar da önemli değil. Bana verilen görevleri hemen yaparım ama bunu öyle ‘’5 yıl içinde müdür olacağım.’’ diye hırslanıp unvan düşüncesiyle değil gerçekten yardımcı olabilmek için yapıyorum.

Buradaki insanlarla güzel vakit geçirdiğimde ancak öyle mutlu olacağımı biliyorum çünkü. Benim için mutluluk insanlarla ilişkilerimin iyi olması. Bunu daha iyi nasıl yapabilirim? Küçük bir Anadolu kasabasında ki ile İstanbul’da ki insan çeşitliliğini kıyaslamak olmazdı elbette. İlk geldiğimde kendimi küçük cam akvaryumdan okyanusa bırakılmış bir balık gibi hissetmiştim. Kalabalığa sayı olarak alışmaya başlasam da farklı farklı insanlarla nasıl iletişim kuracağım bilmiyorum?

Aa! Aslında bunun için de bir eğitime katılsam hiç fena olmaz. Amacıma yönelik ihtiyaç kaynaklı bir eğitim çok mantıklı olurdu. Önce bana insanları tanıtacak sonra da iyi ilişkiler kurmayı öğretecek bir eğitim var mı? O zaman kesinlikle birinci belli oldu.

YENİ YILDA YAPILACAKLAR LİSTEM

Kim Kimdir ve İlişkilerde Ustalık seminerine katılmak

Daha çok kitap okumak,

Sosyal medyayı azaltmak,

Gitar kursuna yazılmak,

Ayda bir huzur evi ziyareti,

Yurt dışına çıkmak,

Aklıma geldikçe uzar da gider….

Tüm bunları yazıyorum ama en çok keyif aldığım kısım farklı. Bir sene üzerinden geçtikten sonra tekrar bu listeyle bakmak harika olacak. İçlerinden yapabildiklerime baktıkça neler yaşamışım demek ve başarılı hissetmek gibisi yok.

Bekle beni 2024…

Peki sen yeni yılda dönüşmek ister misin?

                            ''Hayatta hiç bir zaman keşfedilmeyecek tek şey vardır: Daha iyisi...
Çünkü her zaman yaptıklarımızdan daha iyisi olacaktır...''
-YAHYA HAMURCU-

 *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****

Yorumlar

  1. Tebessüm ettiren çok samimi güzel bir yazı.. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Dönüşmek ne de güzel bir hedef... yazanın emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Genelde
    Akışına bırak...
    seni mutlu eden şeyleri yap...
    bir daha mı geleceğiz dünyaya..
    Hayatın tadını çıkar...
    Carpe diem...
    Yüreğini götürdüğün yere git
    Kopar gülleri henüz goncayken.
    ... derler...
    Benim bir tane hayatım varsa mutlaka bir hedef bir hazırlık yapmam lazım bu hayatı kaliteli yaşamak için. Doğru hedefe doğru strateji için deneyimsel öğreti eğitimleri hem çok faydalı hem çok keyifli.. Listeye ilk bunu yazmak çok mantıklı olmuş...🏵️🙂

    YanıtlaSil
  4. Hedefleri olan insanın yaşama tutunduğu gibi kimse tutunamaz. Herkesin mutlaka dönüştüğü bir hali olacak peki bu hedefi doğrultusunda mı olacak yoksa gelişi güzel mi? Yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Eline emeğine yüreğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş 👍👍👍

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Listemi hazırladım. Bekle beni 2024😉 teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. evet ben yeni yolda dönüşüm başlatmak isteyenlerdenim:) tetiklediniz netleştirdiniz elinize dağlık

    YanıtlaSil
  9. "Yeni yılda dönüşebilmek" ne güzel bir tanım, bu aydınlatıcı yazı için çok teşekkür ederiz, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Eski beni anlatiyor , degistirebildiklerime şükürler olsun ...gelsin yenileri...

    YanıtlaSil
  11. İnansan’a hedefini amacını hatırlatan güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Düşününce insanın bir amaca hitap etmesi, bir hedefinin olması çok güzel birşey... yazanın emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Amaca uygun hedef ve bizi dünümüzden iyi yapacak bir liste olması gerekir

    YanıtlaSil
  14. Hedefsiz bir sal denizde kaybolup savrulmaya mahkum. bu yolculukta hedefleri hatırlatan önemli bir yazı!! Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  15. Bu düşünce bende oldukçe beni kimse tutamaz. Bazen erteliyebiliyorum. bu durumda beni yakalayan ve ihtiyacım olan hedeflerimi tekrardan hatırlatan yazıyı yazana teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. 2024 yılı her şeye rağmen planlamaya değer.

    YanıtlaSil
  17. Şuan 11 Ocak yıl henüz başlamışken bu yazıyı okumam iyi oldu. Motive edici bu yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Koyduğumu hedefler inşallah bizi gerçek amacımıza götürür

    YanıtlaSil
  19. Her yeni yılda insan böyle yapılacaklar listesi yapar, çoğu zamanda gerçekleştiremez. Ama hedef doğrultusunda olursa bu liste gerçekleşebilir olur.

    YanıtlaSil
  20. 2024 yılı henüz olmuşken okudum bu yazıyı hala liste yapabilirim o zaman :)

    YanıtlaSil
  21. Nurhan Kolay18 Ocak 2024 22:01

    Şimdiki benden gelecekteki Ben'e

    YanıtlaSil
  22. Hederleri yazmak ne kadar kıymetli insanı motive eden birşey en güzelide 1 yıl sonra kendini hedefine daha yakın görebilmek herhalde☺️

    YanıtlaSil
  23. İnsana şevk veren çok samimi ve keyifli bir yazı olmuş. Emeklerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  24. Herkesin varmak istediği "hedefteki ben'i" mutlaka vardır:)

    YanıtlaSil
  25. Melek Nur Okumuş19 Ocak 2024 12:32

    Hedef belirleyip bu hedef doğrultusunda çalışabilmek, seçim hakkı bu dünyada bir tek insana verilmiş… Fayda veren hedefler için çalışabilmek duasıyla🤲

    YanıtlaSil
  26. Bu kadar yeni yıla girdim hatırlamıyorum bu listeden yaptığımı. Yazık bana :) yapılabilir aslında. çokta faydalıymış motivasyon için. yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Insan ne yaşarsa yaşasın; Herseye rağmen hayat yaşamaya ve mücadele etmeye değer..

    YanıtlaSil
  28. Yeni yıl hedeflerimizi uygulama zamanı☺️🍁

    YanıtlaSil
  29. İnşallah Hepimizin hedefleri yapıldı olarak işaretlenir

    YanıtlaSil
  30. Her insan dönüşmek ister ama nereden nasıl başlayacağını bilemez:) güzel bir yol gösterici olmuş. Elinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  31. İnsanın hedefleri doğrultusunda yaptıkları onu dönüşüme götürür. Buda onu farklılaştırır….

    YanıtlaSil
  32. Farkına vardıyan samimi, tebessüm ettiren bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  33. İnsanı harekete geçiren hayrda hedefleri olması kıymetli

    YanıtlaSil
  34. Her son, bir başka başlangıcın adımı.. Peki hangi amacın uğruna hedef edindin? İlk kendimize soru sormakla başlayabiliriz.. Soru varsa ortada, cevabı da var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her seçim bir vazgeçiştir misali doğru seçim

      Sil
  35. Bakıyorum da listeme yeni yıl başlayalı 5 ay oldu neredeyse yarılamışız iyi ki dediğim geleceğe ümitle bakacağım şeyler olmuş, ara sıra blogda dolaşmak çok iyi geliyor. Önemli şeyleri yeniden hatırlatıyor. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  36. Çok anlamlı bir yazı olmuş,okurken vay dedim

    YanıtlaSil
  37. RABBİM doğru hedefler nasip etsin her geçen yıl bizlere...

    YanıtlaSil
  38. Hep sonu düşünerek bir hayat nasıl devam eder ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız çok zor olurdu. Sonuçlardansa yapacaklarına odaklanmış olmak insanı iyi hissettiriyor🍉

      Sil

Yorum Gönder