Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

Sevgili Günlük

Sevgili Günlük
Bugün, aynı problemleri yaşadığım ama farklı düşündüğüm bir gündü… Rutin işler: Her şeye koş, her işi sen  yap ama kimseyi mutlu edeme… Senem sahalarda… Öyle dolmuşum ki bugün farklıydım. Bir dolu şikayet mesajı gelmiş telefona yine oğlanla ilgili… Yemeğe geleceğiz diyen misafirler de son anda iptal edince… Bana gelenler geldi. Gittim salona… Tabii yine elinde telefon bizimkinin; vik vik vik… Başladım ben de riv riv riv:

Oraya yapıştın kaldın yavrum…

Okula gönder; kös kös oturur…

Babasıyla işe gönder; kös kös oturur…

Git bir uğraş bul kendine!

“Ne gerek var anneee!!!”


Hayattaki konu mankenimiz…

Biricik yavrumuz…

Biz ne yaptık da bu hale geldin acaba?

Geçen şey dedi komşu…

Neydi neydi…

Heh…

“Acaba çok verdiğin için olmuş olabilir mi?”

“Aman canım sende, her aile kadar yapıyoruz biz de” dedim kadına…


Sevgili günlük, 

Aynen böyle dedim o kadına ama aslında kafama takılmadı değil… Gerçekten çok mu verdik biz bu çocuğa acaba(?)

Eskileri düşündüm; bizim bu kadar imkanımız yoktu ama marifetliydik. Her iş gelirdi elimizden. Yapamadığımızı da öğrenmek için çabamız vardı. 

İmkanımızın olmayışına üzülüyorduk o zamanlar, meğer bizi harekette tutan imkansızlıklarımızmış.

Hiç unutmam; bir gün okulda bir gösteri olacaktı. O zamanın parasıyla dediler ki izlemek isteyenler, beş milyon lira verecek.. Biz yedi kardeşiz, çoğumuz okula gidiyor. Ev dokuz boğaz… Babama desek ki baba bize beş milyon ver, olmaz, demezdi ama zorlanırdı. 

Öyle çok yokluk görmedik ama idare etmesini bilirdik… Ben de gösteriye gitmeyi çok istiyorum, ne yapsam ne yapsam… On gün süre verdiler. Üst katta da bizim terzi Tülay abla var; ara sıra ona yardıma giderdim. Elimden geliyordu ufak tefek dikiş işleri. Gittim, anlattım durum;  ben on gün yanında dikişe yardım etsem bana ne kadar verirsin, dedim. Yedi milyon veririm dedi. Dünyalar benim oldu. Ne yaptım bil bakalım… Hesap yaptım tabi… Beş milyon gösteriye gitse, bana iki lira kalıyor. Onunla da parça kumaş alıp, kendime elbise dikerim, dedim gösteri için. O on günü unutamam pire gibiyim; okul-ev-üst kat arası mekik dokuyorum. Öyle yoruluyorum ki aslında… Ama öyle  de   keyifliydim. Başı zordu ama sonrası çok eğlenceliydi; her iş gibi. 

Geçmişte zor olandan, bugün keyifle bahsetmek ne tuhaf… Hayatımın en güzel yedi milyonu oydu… Çünkü imkansızlıkta çok emek vererek kazanmıştım… Onu harcamanın keyfi de çok güzeldi. Diktiğim elbiseye herkes bayılmıştı… Gece ikilere kadar çalışınca, emekler böyle kendini gösteriyor işte… Hey gidi… 

Ayy konuya geri dönelim canım günlüğüm… 

Demem o ki… Kadın haklı… Şimdi yavruma bakıyorum da… 

Yediği önünde yemediği arkasında, derdi rahmetli babaannem… Ne diyordu gençler… Heh modun bu yavrucuğum… Yanlış moddasın da ne zaman anlarsın bilmiyorum.

İlginç olan ben senin anlamanı bekliyorum da, seni bu yola iten de benim sanki? Az seni aç bırakaydım hayata karşı, her istediğin olmayaydı… Artık çok mu geç diye düşünmeye başladım… Ama sanırım değil… Aç derken sersefil değil… Minik minik, az az hissedeceksin… Belki de böyle daha iyi hayata tutunursun…Yaşadıklarımdan bir deneyim çıkaracaksam, bu olurdu herhalde… Hem de ne deneyim… 

Evet bugün ki yazımın sonuna doğru yaklaşıyorum  sevgili günlük…

Çocuğumun imkanını arttırarak, onu marifetsizleştirdiğimin derin acısı ile gidiyorum…

Zamanında üzüldüğüm imkansızlığın, şu anki imkanıma gebe olmasını anlamanın tuhaf mutluluğu ile gidiyorum… 

Hoşçakal sevgili günlük…

*****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****


Yorumlar

  1. Zaman geçtikçe yeni neslin bu kadar rahatlık tuzağını 🤔normalleştirmesi🙃, ama bizim zamanımızda yoktu yanılgılarımız sebep olmuş olabilir mi !?🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan zannettiklerine göre tepki verince yanılıyor.

      Sil
    2. Biz çektik aman onlar çekmesin deyince istemesek de bu sonuç oldu :(

      Sil
  2. Ahh şu imkanlar.. Z kuşağına gebeymiş meğer ama geç anladık. Ee biz yaşamadık onlar yaşasın diye diye verince mutlu olacaklarını zannettiğimiz çocuklar oldu mu mutsuz, doyumsuz, hep daha fazlasını isteyen çocuklar .. az verip aratma çok verip şımarma diye boşuna dememiş atalarımız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımızı korudugumuzu zannettık halbuki onlara buyuk zarar vermişiz çok sukur ki gereceği ogrenınce stilimizi değiştirdik bedel ödettikçe duzeldiler...

      Sil
  3. neden insan anlamazki o yorgun anlarında aslında ne kadar mutlu olduğunu, evden tüm çocuklar gidince bi başına kalınca özler oluyor ne garip

    YanıtlaSil
  4. Çok keyif aldım yazınızdan. Ayrıca ben de düşünmeye başladım... iyilik yaparken aslında hayatta ne kadar zayıf düşürdüğümüzü çocukları.... Çok teşekkür ederim 🌸

    YanıtlaSil
  5. Melek Nur Okumuş6 Mart 2024 21:53

    Bu yazı aklıma şunu getirdi: Babamın dükkanında garsonluk yapıp haftalık olarak o zamanın parasıyla 5 milyon kazandığım günleri… O 5 milyonu dükkanda çalışmasamda verebilirdi ama öyle yapmayı tercih etmedi o zamanlar… Ne güzel yetiştirmiş bizi, emek emek ilmek ilmek…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hayatı öğrenmek için ailelerimizin tatlı sert hâlleri aslında bizi bugüne daha güçlü getirmiş meğerse

      Sil
  6. Beni marifetsizleştiren imkanlarım

    YanıtlaSil
  7. Sağ loplu bir bayan belli ki... Canım günlük, sevgili günlük...😁

    YanıtlaSil
  8. Yaşadığımız yoksunlukların,imkansızlıkların kötü olduğunu zannediyoruz ama insanı geliştiren, marifetlendiren şey yoksunlukları ve imkanın azlığı.
    Bunu anlamamızı sağlayan güzel, faydalı bir yazı teşekkürler ....

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi bir yazı, hakikaten çok düşündürücü, etkileyici ve samimi… Yazanın kalemine kuvvet, maşAllah 🌺

    YanıtlaSil
  10. Tüm annelere… :) annelik duygusu tuzakları oluyor

    YanıtlaSil
  11. Okuması çok keyifli bir yazı sağlık 🪷

    YanıtlaSil
  12. Çocuk yetiştirmenin imkan sunmak olmadığını anlamamızı sağlayan güzel bir yazı. Kaleminize sağlık…

    YanıtlaSil
  13. İyi niyetle, en sevdiklerimize iyilik yaptığımızı zannederken en büyük zararı farkında olmadan biz veriyormuşuz meğer…Bilebilse insan…Kaleminize sağlık✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve iyilik adı altında ne kadar çok yoruluyoruz değil mi? Sonrasında iyiliği yaptığımız kişinin de başının etini yeriz “ben senin için neler yaptım” diye 🙃

      Sil
    2. Değil mi ya… 😅👌🏻

      Sil
  14. Az düşünsek bulacağız sorunun nerde olduğunu. İmkânlar bizi marifetsizlestiriyor... Eskiler bunu biliyormuş .Șimdi sıra bizde .

    YanıtlaSil
  15. Okuması çok keyifli aynı zamanda çok da düşündürücü bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Sevgili günlüğün hersatırı İnsan yetiştirmenin sırları ile dolu :) bu günlük benim olabilir mi?😊

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel ve mutlu günlere götürdü beni çok doğru bir tespit olmuş

    YanıtlaSil
  18. İmkansızlık imkan sahibi yapar…

    YanıtlaSil
  19. İmkanlarım benim imkanlarım… nasıl elde ettiysem çocuklarıma bunu öğretmeliyim… imkanlarımı vererek çocuklarımı marifetlendiremem… Neyin nasıl olduğunu öğrenmeleri gerek…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet... Çok güzel çıkarım...

      Sil
  20. Kaleminize sağlık 💪🏼👌🏻🎊

    YanıtlaSil
  21. Modumun mod olmadığını ne zaman anlayacağım sevgili günlük… 😂 bana da bi el atıver sevgili günlük 😂

    YanıtlaSil
  22. Güzin abla gibi… Anlatasım içimi dökesim geldi… 😍
    Buradan kalkıp sevgili günlüğüme gidiyorum 🙈

    YanıtlaSil
  23. İnsanlar da dışarıdan söyleniyor imkanı var vermiyor diye... ben görmedim o görsün diye diye çocuk büyütülüyor🙃

    YanıtlaSil
  24. Kendi elimizle yapıp ettiklerimiz
    Mariftesiz modları değiştirmek için harekete geçmek
    Emeğinize saglık

    YanıtlaSil
  25. Zamanında üzüldüğüm imkansızlığın, şu anki imkanıma gebe olmasını anlamanın tuhaf mutluluğu ile gidiyorum…
    Ne tuhaf değil mi zamanında bizi üzdüğünü düşündüğümüz şeyin aslında bizi mutlu ve marifetli yapan şey olması…
    Sırf bu yüzden yanlış anladığımız için şuan yetiştiremediğimiz çocuklar…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım doğru yetiştirenlerden oluruz, ne güzel ifade etmişsiniz:)

      Sil
  26. sevgili günlük ,ortak mod yaşamışız ...mod güncelleme zamanı teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  27. Çoğu anne ve babaların düştüğü tuzaklardan birisi çocuğu imkana boğmak. Çoğu insanın günlüğü bu şekilde galiba🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysaki imkan artıkça insanların memnuniyeti azalıp şükrü de azalıyordu... Buna da rahatlık tuzağı düşürdüğümüz yeni bir nesil oluştu....

      Sil
  28. Elinize sağlık, şu an pek çok ailenin yaşadığı problemi ve çözümü göstermiş oldunuz…
    Teşekkürler 🍃

    YanıtlaSil
  29. İmkanım olsaydı ben de nerelere gelirdim...Çok duymusuzdur ya da soylemisizdir...Oysa imkanım olmadiği için bir yerlere geldim...Güzel bir yazı olmuş,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  30. Her gün daha farkında bir güne uyanmalara...

    YanıtlaSil
  31. Fazla imkan herkese zarar verir. Çocuklarımızi farkında olmadan bozuyoruz.

    YanıtlaSil
  32. "İmkanımızın olmayışına üzülüyorduk o zamanlar, meğer bizi harekette tutan imkansızlıklarımızmış." Çok doğru... Baş ucu yazısı olmuş bu yazı :) Yazarın yüreğine, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkanların azligiydi bizi o kadar marifetlendiren ve mutluluğumuzu sebebi..ufacık şeylerle mutlu olan çocukluk geçirmemize sebep oldu ..

      Sil
  33. Ebeveynlik ve yanılgıları… çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık☘️

    YanıtlaSil
  34. Bu sabah arkadaş gurubumla sohbetimizde eskiler lise günlerimizi konuşurken yaşadıklarımız anlatırken zorluklar ama bir o kadarda keyifli hatırlar oluduğunu bahsettik okuduğum yazıdada benzerlikler görmek o günlerimizin ne anlama geldiği emek ödediğimizin kıymetini anlamak çok güzel bazen bunu unutuyoruz çünkü teşekkürler😇

    YanıtlaSil
  35. Emeğinize sağlık🥰

    YanıtlaSil
  36. Emeğinize sağlık 💐 bedel olmayınca hayatta tutunamıyor evlatlarımız ....

    YanıtlaSil
  37. Ahhh çektiren bir yazı daha…
    Denge, denge, dengeeeeee.
    Nasip olsun inşAllah denge. 🧡

    YanıtlaSil
  38. Muhtaçlıkla insan nasıl marifetlenir çok güzel bi anlatım olmuş kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  39. Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  40. Çok eğlenceli bir yazı.😄 Hem de ne kadar doğru 🤔
    Bayıldım ❤️

    YanıtlaSil
  41. Kim ki kıyamıyor, o ki kesinlikle yetiştiremez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berna Çınar7 Mart 2024 22:50

      Yani z kuşağının ebeveynleri desek yanlış olmaz herhalde

      Sil
  42. Rumeysa Gökkaya7 Mart 2024 21:51

    Imkansizliklar marifetlendiriyormus meğer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkan yokluğa sebebiyet veriyor .imkansızlık açlık oluşturuyor ve her açlık insanı harekete geçiriyor ..insan açlığı olan ve harekete geçtiği konuda marifet kazanıyor ..

      Sil
  43. Hem eğlenceli hem çok ders çıkartılacak bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  44. Keyifle okudum. İnsanı güçlendiren marifetlendiren daha sabırlı daha azimli yapan diğerlerinden daha hünerli daha dayanıklı yapan meğersem karşılaştığı yokluklar sıkıntılar acılarmış . Bizim de çocuklarımıza konfor verelim diye canımız çıkıyor. Çok şükür , çocukları büyütmek değil de yetiştirmek nasip olsun hepimize

    YanıtlaSil
  45. Çocukluğuma gittim gercekten de o zamanlar aileler varsa da imkanlara bogmuyordu çocuklarini..böylelikle çok marifetleniyordu çocuklar .sürekli hazlari yuksek ufak seylerle mutlu olan çocuklardır..

    YanıtlaSil
  46. Berna Çınar7 Mart 2024 22:49

    Bizim çocukluğumuzda okulda su satmak, yazın buz satmak çok popüler işleri! :) özenir, farklı ticaret kolları icat ederdik... Şimdi çocuklar çalışmayagörsün hemen çocuk işçi diye etiket yapıştırılır. İşte z kuşağı da böyle türedi!

    YanıtlaSil
  47. Ne güzel anlatmışsınız yüreğinize sağlık…ne çok unuttuk o güzel dolu dolu geçen günleri..insanın en büyük imkanının imkansızlık olduğunu …🥰

    YanıtlaSil
  48. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  49. RAYİSE Aslan8 Mart 2024 17:06

    Zaman değişiyor hızla geçiyor ve biz bu hıza yetişelim derken çocuklarımızın marifetlerini ellerinden alıyoruz. Bunu farkedebilmek çok daha önemli ..
    Ne güzel detaylı anlatılmış….

    YanıtlaSil
  50. İmkanın olması için çabalamak o imkana sahip olmaktan daha hayırlı. Kabul etmesi zor belki ama kabul ettiğinde de inanılmaz bir konfor.

    YanıtlaSil
  51. Başında yaşanan zorlukların tatlı anısı kalırken, başında yaşanan keyfin acısı kalıyor... Hayat çok ilginç gerçekten...

    YanıtlaSil
  52. Yazanın eline ve yüreğine sağlık. Rabbim kabul etsin. İlişkilerde ustalığın önemli konularından, imkansızlık marifetlendirir, çok güzel örneklenmiş. Bir de şu detay çok güzel olmuş, yanlışını farkedip dönüşü yavaş yavaş başlatmak, bitirmek ve doğruda ilerleme şeklinde formülize edilmiş. Son olarak üretimin güzelliğiyle süslenmiş. Şahane :)

    YanıtlaSil
  53. Sevgili günlük serisi olustursak, Kaç cilt deneyim transferi çıkar ortaya ;) tahmin bile edemiyorum

    YanıtlaSil
  54. İmkanlar… iyi gibi gözüken tuzaklar…

    YanıtlaSil
  55. çocuğuna söylenip, sonra her istediğini yapan canım anneler:)

    YanıtlaSil
  56. “Meğer bizi harekette tutan imkansızlıklarımızmış.” Bizi otomatikman bedelli yapan, mutlu olmamızı sürekli keyifimizi attıran.
    Emeğinize sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  57. İmkanlar imkansızlıklara sebep gerçekten… insan ne kadar imkanı varsa o kadar çok derdi oluyor… insan az şeyle çok şey yapmaya çalışınca aslında güzel şeyler çıkıyor ortaya

    YanıtlaSil
  58. İnsanı marifetsizleştiren imkanın çokluğuymuş. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  59. merve aydınlar - insan nasıl yanılıyor, aslında yok olan avantajı ile büyüyor, ama göremiyoruz

    YanıtlaSil
  60. ''Hayır... da hayır vardır.'' yokluklar, imkansızlıklar insanı yetiştirir. çok şükür ki çok geç olmadan bunları öğrendik. güzel ve keyifli bir yazı.
    Ftm Dlkn

    YanıtlaSil
  61. İmkansızlıklar iyi ki var...

    YanıtlaSil
  62. Çok teşekkürler:)Önemli bir konu çok keyfli anlatılmış. Keyfle okudum. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  63. Zehra Bayraktar21 Mart 2024 12:17

    Keşke böyle bir günlüğüm olsa da şimdi yazsam bunları evlatlara insan bu gerçekleri bilince anlattır sebebi ile sonucu ile . Kısaca eğitim şart ama gerçeklerin anlatıldığı eğitimler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  64. Ayşe Füsun Temelci1 Nisan 2024 01:30

    Her marifet imkansızlıkta ve çaresizlikte çıkıyor ortaya oysa.. Verdikçe bozulan insanın, vermeyerek toparlanmasının güzelliği.. En sevmediğim şeyi yapmak ise insana level atlatır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açlık insanı diri tutar.. Açlığı hep hatırlatmamız dileğimle.. :)

      Sil
  65. Çocuğumun imkanını arttırarak, onu marifetsizleştirdiğimin derin acısı ile gidiyorum…
    Kaleminize sağlık... Çok güzel...

    YanıtlaSil
  66. Beni hareket ettiren imkansızlıklarımmış…

    YanıtlaSil
  67. İnsanlara imkanlar iyi grlmiyor: yeni nesle, genç yaşlı herkese iyi bir mesaj teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder