Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

ANNEMDEN MEKTUP VAR - 15 Ceketine İyi Bak

ANNEMDEN MEKTUP VAR - 15 Ceketine İyi Bak


Merhaba yavrum,

Selam olsun sana… Selam… Ah! Bir bilsen ne dedim sana… 

Neyse… Sadece yazmak istediklerimden ibaret bir mektup olmasının anlamı yok… Bazen benden sıkıldığın hissine kapılıyorum. E, çok mümkün… Çünkü bir eşik var insanın ömründe ve orayı atladıktan sonra, diğer tarafla iletişimin sadece beden dilinden ibaret gibi… Ne desen, nasıl desen de olmuyor… Anlaşılmıyor… 

Biliyor musun; duymak ve bilmek aynı şey değilmiş… “E, tabii anne” dediğini duyar gibiyim. Bilmek ve inanmak da aynı şey değil; bunu da biliyorsun değil mi(?) Peki bunu biliyor musun; inanmak ve kabul etmek de çok başka şeyler… Belki bunu da biliyordun… Ama şunu bilemezsin yavrum; insan, yaşamın kıyılarına geldiğini fark ettiğinde… Çünkü henüz oralarda değilsin…

Yaşamın avuçlardan kayması diye bir ifade vardır ya… İşte gün geliyor, bir bakıyorsun ki… Nasıl anlatsam… 

Nasıl hissettim bunu biliyor musun? Çekmeceyi karıştırırken bir fotoğraf çarptı gözüme; sen, ben ve kardeşin… Küçücüksünüz… Yıllar geçmiş üzerinden. Sevdim sizi için için… Kokunuz geldi burnuma sanki… Masum bakışlarınız… Ağzın açık yine; kesin anneee diye uzatıyordun…

Üzerimdeki ceket… Az önce çıkarmıştım üzerimden… Yıllardır aynı ceket… Hala giyiyorum. Ama ben aynı ben değilim… Biran allak bullak oldum; zaman ne çabuk geçmiş. Biran anlam veremedim sanki… Zaman akmış gitmiş… İçimden bir ses şöyle diyordu “…bir gün ya da bir günden daha az…” Koca bir ömrün; acılarıyla, kavgalarıyla, sevinçleriyle, hırslarıyla, kaoslarıyla, yalanlarıyla, savaşlarıyla, sahtelikleriyle, kıskançlıkları, hasetleri, kopmaları, çılgınlıklarıyla… Koca bir ömrün bile, bir gün gibi algılandığı yer… On, on beş seneye su gibi akmış derken, bir ömrün bir saat gibi anımsandığı gerçeği düştü zihnime… 

Cekete baktım tekrar… Fotoğraftaki bana baktım… O ceketin şahitlikleri geldi gözümün önüne; çok acıdı içim… Keşke bilseydim o günlerde gerçekleri… Oysa ki ne kadar önemliydi yaşadıklarım ve ne kadar haklıydım günahlarımda. 

Ceket aynı ceket… O şahit bana… Yani… Hani dili olsa da konuşsa denir ya… Zaten dili olacak ve konuşacak. Bildiklerinin, inandıklarının, neyi kabul ettiğinin artık öneminin olmayacağı o günde… Şahitler dile gelecek… Bu ceket de…

İşte bilmek, inanmak, kabul etmek… Ama en önemlisi şahit olmak. Ceket şahit… Ama… Zaten ben şahidim ki… 

Şahidim ki yaşam, zevkler uğruna harcanacak, ucuz bir senaryo değil. Ama şuna da neredeyse yemin edebilirim ki beni anlamıyorsun… 

Ben de annemi anlamamıştım. Anlamak istememiştim. Çünkü herşey renkliydi… “Çıktıyı siyah beyaz mı istersiniz yoksa renkli mi?” Çoğu siyah beyaz, der. Neden? Daha ucuz diye… İşte, hem renkli hem de ucuz olunca… Annelerin siyah beyaz teklifleri, çok manasız kalıyor o kafada.  

Annemin teklifinin, siyah beyaz tercihimin bile olamayacağı günlere yatırım, olduğunu anlasaydım keşke. Artık sadece siyah veya beyaz var, denilen… Ve seçme hakkın çoktan bitmiş…

Seçiyor olmak… Ne büyük nimet oysaki… İnsan binlerce seçeneğe sahipken, seçeneksizliğin ne demek olduğunu anlayamayabiliyor. 

Seçeneklerin azaldığı günlerdeyim. Gideceğim, yiyeceğim, velhasıl yapabileceklerim çok daraldı. Aynaya baktığımda pürüzsüz bir cilt göremiyorum. Saçlarım artık parlak değil. Dişlerim gücünü kaybetti. Böyle değildi ki… Biz de sizin gibiydik. Ama biliyorum ki bunu anlamak çok güç. Sanki yaşlılar yaşlı doğdu gibi geliyor insana… Hayır hayır; onlar da bebekti, gençti, sizin gibiydi…

Yaşamın kıyısındayım ve hayat avuçlarımdan kayıyor. Tutmak istesen ne fayda… Buna kim engel olabilir ki? Şimdi anlıyorsun, yaşamın kendisi değil, yaşadıkların önemliymiş. Bir ömür stoklayacağını zannettiğin zevkler, oysaki bir anlıkmış. 

Evet yavrum,

Öyle ceketleri olmalı ki insanın, dile geldiğinde, bir şans daha verir misiniz, demek zorunda kalmamalı… Bu tekrarı olmayan bir filmdi… İnsan, iki kez doğar ama bir kez ölür…

Ceketlerine dikkat et yavrum…

Görüşmek üzere 

 

 "ANNEMDEN MEKTUP VAR" yazı dizimizin geçmiş yazıları için aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

Annemden Mektup Var -13 "Ne O Baba" ve Filistin

 


  *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****

 

 

Yorumlar

  1. Çok iyi geldi ⏳🪻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de annemden mektup var deseler ne iyi olurdu;(

      Sil
  2. Ayşe Füsun Temelci21 Mayıs 2024 09:25

    Direk kalbe temas eden .. O kadar “gerçek” bir öykü ki tüm yaşamı kapsayan.. kaleminize kuvvet olsun 🤍

    YanıtlaSil
  3. Şahidim ki yaşam, zevkler uğruna harcanacak, ucuz bir senaryo değil.
    Ama şuna yemin edebilirim ki... beni anlamıyorsun.... Çok Çok Çok beğendim... Emeklerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  4. İnsan 2 kez doğar ama 1 kez ölür...
    çok anlamlıydı kalbime dokundunuz. 🤲💕

    YanıtlaSil
  5. Dile geldiğinde bir kez daha şans verirmisiniz demek... çok anlamlı çok düşündürücü...

    YanıtlaSil
  6. İnsan bazı şeyleri ne kadar geç anlıyor değil mi.. şimdi de kızına deneyim transferi yapmaya çalışıyor..

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar sade ve yalın bir anlatı olmuş

    YanıtlaSil
  8. yaşam, zevkler uğruna harcanacak, ucuz bir senaryo değil... kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. “İnanmak ve kabul etmek de çok başka şeyler” şu bir cümle ne kadar çok şey anlatıyor aslında😔

      Sil
  9. Çok çok güzel bir yazı olmuşş💐💐

    YanıtlaSil
  10. Bilenin, bildiklerini anlatamaması ne kadar zor... kendimi buldum sanki satır aralarında.... ne desen olmaz, ne kadar çırpınsan aktaramazsın hislerini.... Herkes kendi "anlama" bedelini ödeyecek... ya sana söylenenleri anlayacaksın ya da kendi başına gelen olaylar sana herseyi anlatacak...

    YanıtlaSil
  11. Yaşam aslında oldukça yalın bizler tecrübelerimiz ve bakış açılarımızla zenginleştiriyoruz.Herkesin hayatı renklendiriş şekli farklı oluyor. Ailemiz de bizlere burada yardımcı oluyor. Özelikle de annelerimiz. Çok anlamlı bir yazı olmuş.😌🥰

    YanıtlaSil
  12. Son dönemeçte olduğunu bilmeden insanın yanlışlarını doğruya, günahlarını tövbeye, kırdıklarından af dilemeye, kendini kıranları bağışlama ya, en büyük direncini/ bağımlılığını kırmaya, Rabb'ine secdeye başlamaya...
    Toplamda yönünü çevirerek dünyadan göçmesi yani ceketinin ceplerini doldurarak şahitli gitmesi çok değerli...
    Allah hataları çok olsa da, iyi kullarını mutlaka kendine döndürüyor.

    YanıtlaSil
  13. Güzel yavrum seninle gurur duyuyorum Bir annenin sahip olabileceği harika bir evlatsın

    YanıtlaSil
  14. Güzel yavrum seninle gurur duyuyorum Bir annenin sahip olabileceği en güzel evlatsın sen

    YanıtlaSil
  15. İnsan hayat denen yolculuğunda arkasına dönüp baktığında neler yapmış cebine neler koyabilmis bunlari gördüğünde tatminse bu hayatta da öbür dünyada da cennetine kavuşmuş demektir ..bu dünyada mutlu olabilen ancak akabindekinde de mutlu olabilir.

    YanıtlaSil
  16. Çoğu anne babanın yasadığı problemi,hissettiği keşke' yi... Ve evladına ,bu deneyim transferini aktarabilmek için nasıl çirpindiğini ve onun sahnesini degistiremeyecegini bilmesine rağmen... ne güzel kaleme almişsınız...

    YanıtlaSil
  17. Öyle ceketleri olmalı ki insanın, dile geldiğinde, bir şans daha verir misiniz, demek zorunda kalmamalı… Bu tekrarı olmayan bir filmdi… İnsan, iki kez doğar ama bir kez ölür…

    YanıtlaSil
  18. Annelerimizin öğütleri aslında ne kadar kıymetli.... Ama çoook zaman sonra farketmek acı oluyor gerçekten... Kaleminize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  19. İnsanın KEŞKELERİNİN olmadı ne iyi. Yaşamın akışında herbirimi farklı basamaklarda farkediyoruz gerçekleri. Kimbilir çocuklarımızn basamağı ne zaman? Hangi olaylardan sonra
    Mesele fark edebilmek, yaşamak deği ..
    Mesele frk ettiğin yerden yolun EEEEN Başına yürüyebilme cesareti göstermek...
    Mesele vazgeçmemek...
    Mesele Ümidi kesmemek...
    Yarınlardan ...
    Gelecek güzel günlerden ....

    YanıtlaSil
  20. Harika bir yazı

    YanıtlaSil
  21. Her duyan bilmez, bilen anlamaz, anlayan kabul etmez. Her cümlesinde duygulandığım içimi titreten harika bir yazı olmuş. Keşke her söylenen ilk söylendiğinde anlaşılsaydı. Söylesem kar etmez söylemesem içim etmez. Ellerinize emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. İnsana her anının ne kadar değerli olduğunu yeniden hatırlatan çookk güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  23. Ne denir ki.. Bazen hiçbir şey dememek daha çok şey anlatmaktır ya, öyle bir yazı olmuş...insanın burnunu sızlattığı, kalbini titrettiği, gözlerini doldurduğu bir öykü... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Gerçekleri dinlemek ne kadar ağır geliyor bazen, belki bizim yaşlanacak bile ömrümüz yok.

    YanıtlaSil
  25. Hakikaten bir kere ölüyor İnsan. O zaman tek şansım var. Bu verilen ömrü nasıl geçireceğim? Nefesimi nerelerde Harcayacağım? Bu ayaklarla nereye yürüyeceğim? Kalbimde neleri hissedeceğim.? Neleri Dert edineceğim bugün, neleri önemsemeyeceğim?

    YanıtlaSil
  26. "Yaşamın kendisi değil, yaşadıkların önemliymiş. Bir ömür stoklayacağını zannettiğin zevkler, oysaki bir anlıkmış." Bir amacı olmalı insanın...

    YanıtlaSil
  27. "Seçiyor olmak… Ne büyük nimet oysaki… İnsan binlerce seçeneğe sahipken, seçeneksizliğin ne demek olduğunu anlayamayabiliyor." Bu cümleler... Çok insana dair bir yazı, o yüzden pek çok kalpte bir anlamı olduğundan eminim... Yazara teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  28. İyilikleri anlatan ceketlerimiz iyi ki yaşadım dediğimiz bir ömrümüz olsun inşAALLAH😍

    YanıtlaSil
  29. İnsan, iki kez doğar ama bir kez ölür… Muazzam samimi tebessümün içinde kalbi acıya acıya okuduğum derin bir yazı,manası çok derin... Alıp götürdü... Ne güzel anneler var, anne olmadan anne olanlarda var ne güzel yetiştiriyorlar gerçeği öğrendikten sonra... kaleminize kuvvet... RABbimin cennette selam ettiklerinden olun inşaALLAH

    YanıtlaSil
  30. Hem ağlatan hem düşündüren bir yazı olmuş…🥹

    YanıtlaSil
  31. Bilmek inanmak değildir.... Öyle çok bildiğimizi sanıyoruz ki ve bilmek bizi dünümüzden iyi yapıyor mu orayı pek bilemiyoruz aslında;)

    YanıtlaSil
  32. Çok güzel bir yazı emeğinize sağlık 🎀

    YanıtlaSil
  33. " Şimdi anlıyorsun, yaşamın kendisi değil, yaşadıkların önemliymiş."çok anlamlı bir cümle.. Emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  34. Kadın ve erkek birbirinizin elbisesiniz diye geçen bir ayet var. Ceket o ayeti hatırlattı.. ilişkide olduğumuz kimseler için olan ceketimiz ne alemde acaba

    YanıtlaSil
  35. MaşALLAH ne kadar içten, ne kadar detaylara değinerek yazılmış bir yazı… Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. Samimi duygu dolu 🌿😊

    YanıtlaSil
  37. Annenin en güzel öğütlerinden… O öğütler bazen kulakta öyle duruyor… Peki ne zaman hatırlanıyor? Biraz yaşadıklarında sarsıldığında… Annem “bunu bunu demişti” diyorsun.
    Şimdi hatırlamak İçin en güzel vakit…❤️

    YanıtlaSil
  38. Seçimleri güzel olanın, hayatı o yönde güzelleşiyor.

    YanıtlaSil
  39. Çok iyi geldi yazınız. Benimde tam da aklımdan evladıma benzer şeyler söylemek geliyordu. Söylesem anlar mıydı onu da bilmiyorum. Çünkü benim bildiklerimi bilmiyor, benim inandıklarıma inanmıyor. Benim duyduklarımı duymadı.

    YanıtlaSil
  40. Hayırda seçimler yapmak nasip olsun

    YanıtlaSil
  41. Her okuduğumda ağlamaklı oluyorum… ne anlamlar var içinde…

    YanıtlaSil

Yorum Gönder