Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

Kompleks De Neymiş?

Kompleks De Neymiş?

 

İşin içinden çıkamadığı bir gün daha... 

Leyla yine karar veremiyordu; evleneli beş yıl olmuştu ama evliliği hala yoluna girmemişti.


Yeni bir iş teklifi gelmişti. Ne yapacağını bilemiyordu. İşinden aslında sıkılmıştı ama bu teklife de sıcak bakmıyordu. Gidip alıveriş yapmak istedi ve arkadaşı Mehtap’ı aradı. Alışveriş arasında bir kahve içelim dediler ve sohbet ederken… 


“Ne olacak bu halimiz Mehtap? Her şeyin üzerine titriyorum yine de olmuyor. Hem çalışıyorum hem evde yemek yapmaya çalışıyorum yine de yaranamıyorum. Saçımı süpürge ediyorum her şeyin en iyisini yapıyorum yine de Davut mutlu olmuyor. Bir de bana çocuktan bahsediyor...”

 

Evleneli üç sene olmuştu ama Leyla, hala çocuk için karar veremiyordu. 

 

“Canım neden çocuk için bu kadar düşünüyorsun” diye sordu Mehtap.


“Aslında çocukla ilgili bütün sorumluluğu alabilirim. Çocuk bakımında üstüme tanımam bilirsin ama galiba hazır değilim. Ben hayatımda başka şeyler istiyorum, çocuk olmadan yeni ülkeler görmek, Davut’la biraz daha fazla zaman geçirip, O'nun doğru kişi olduğundan emin olmak…” diye cevap verdi Leyla.

 

-Davut konusunda karar verdiğini zannediyordum.

 

-Evet, O'nunla evlendim ama belki sürmez. Bir de çocuk riski almayayım, diye düşünüyorum. Gerçekten bana layık mı, benim hayatıma ayak uydurabilecek mi?.. Yani her şeyi düşünmek gerekir. Karar verdim ama doğru karar mı bilemiyorum

 

-Bence sen fazla abartıyorsun... Davut’u tanıyorsun... Hepimiz tanıyoruz; çok iyi insan, sana düşkün.

 

-Aslında sen abartıyorsun... Benim ne kadar iyi bir eş olduğumu, evliliğe uygun olduğumu görmüyor musun?

 

-Sen biraz kompleks yapıyor olabilir misin Leyla?

 

-Ben mi? 

 

-Bence sen bunu bir düşün...

 

Leyla eve geldiğinde içi içini yiyordu. Mehtap'ın söylediği cümle, kulaklarında yankılanıyordu. 

 

‘’Sen biraz kompleks yapıyor olabilir misin?’’

 

Kompleks neydi? İnsan neden komplekse girerdi ki?

 

“Ben her şey daha iyi olsun istiyorum. Bir şeylerin iyi olmasını istemek kompleks mi? Üstelik ben ne kadar iyi olduğumu söylüyorum, O bana kompleksten bahsediyor; ne alaka?” diye söylendi Leyla kendi kendine...

 

Bu düşüncelerle boğuşurken, aklına annesinin bir sözü geldi Leyla'nın:

 

“Kızım, her ne yapacaksan tam karar ver. Yarım yamalak niyetlerle başlama. Kim tam kararını vermeden başarıya ulaşabilmiş. Onca zamanın boşa gider. Bir de rezil olmayayım diye, kendini över durursun; bu da çok çirkin durur üzerinde...”

 

Leyla düşüncelere dalmıştı. Galiba biraz anlamaya başlıyordu.... İnsan neden kendini övmeye ihtiyaç duyar, şimdi biraz daha iyi anlıyor...

 

 *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

  1. Rezil olmayayım diye kendini över durursun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne doğru, ne düşündürücü bir cümle değil mi;) insan kendi yaptığını ne kadar çok abartığının farkında olmadan yaşıyor sonra da neden hep beni buluyor benzer olaylar deyip duruyor oysa ki...

      Sil
  2. Tevazulu ve şefkatli bir insan olabilmek duasıyla… Elinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn:)) aslında hep daha iyisi var daha kötüsü de neden başkasıyla kıyas içinde olur ki insan ? Seçimlerini doğrudan iyiden yana yapanlardan olmaya çalışanlardan olalım inşALLAH 😍

      Sil
    2. O kadar yazı beni içine aldı, öylesine güzel yazılmış ki içimden merak ediyorum inşALLAH pat diye yüzüne ''komplekslisin'' dememiştir öncesinde ve sonrasında konuşulanlar yazılmamış en önemli duymamız gerekenler yazılmıştır :))

      Sil
    3. Belki de aşırı yakın arkadaşıdır ben çok yakınıma çat diye söylerim hiç de alınmaz😂

      Sil
  3. İnsan net olduğunda emin olduğunda bir konuda hiç kendini anlatma ihtiyacı hissetmiyor. Ne kadar hersey birbiri ile ilişkili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan net olunca her şey ne kadar da kolaylaşıyor. Kararsoz isem sanki birazda canım yanıyor

      Sil
  4. Kompleksle, karar verme arasında gizli ilşki ne güzel anlatılmış🌿

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı, günümüzde pek çok konuda esas problemlerimizden birine deginmissiniz, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  7. İnsan neden kendini övmeye ihtiyaç duyar?
    Aslında cevabı çok basit ama kabul etmesi zor bir gerçek.
    Emeğinize sağlık🌼

    YanıtlaSil
  8. Kendini övmek ve kompleks ayrılmaz ikili gibiler...

    YanıtlaSil
  9. Bir perde daha aralanıyor sanki... gizli komplekslerimiz gün yüzüne çıkıyor...

    YanıtlaSil
  10. Gizli komplekslerimizi fark etmemize bir adım kaldı sadece… İnsan neden kendini övmek ister ki?

    YanıtlaSil
  11. Rezil olmayayım diye kendini över durursun...
    Ne kadar doğru...
    Anlamak için ne güzel bir bilgi...
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? İnsanın kendini övmesinin arkasında yatan gerçek nedenler

      Sil
  12. Net başlanmayan her iş insana yük oluyor. Emeğinize sağlık☘️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netlik hayatın lavabo açı gibi değil mi🙈

      Sil
    2. Hiç böyle bir benzetme aklıma gelmemişti :)) lavabo açıcı iyiymiş :))

      Sil
  13. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Yazı tokat gibi çarptı :) ama iyi oldu... Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Düşe kalka gidilen hangi öykünün sonu...
    Alkışlanasıdır ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreşlerin yıl sonu gösterilerindeki sevinçli anneler geldi gözümün önüne. Ne yaparsa yapsın, başarısız da olsa, çocuğunu alkışlayan anne :))

      Sil
  17. Şefkat tokatı niyetine… ;)

    YanıtlaSil
  18. Kendimi de övmeyeceksem ne bileyim..... insan düştüğü tuzaklar ne kadarda gözönünde ama ne kadarda göz çekermişiz
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Elinize sağlık 🥰

    YanıtlaSil
  20. Eskiler gerçeği bizlerden iyi biliyorlar mış😊Ne doğru söylemiş annesi..

    Emeğinize sağlık 🌻

    YanıtlaSil
  21. İnsanın ben boyutindaki cahil halı ne üzücü.Dunya sahnesinde var olmaya çalıştıkça yok oluyor insan malesef fark edemiyor.

    YanıtlaSil
  22. İnsan eksiğini kapatmak için kendini konuşmaları ile ne de güzel kandırıp duruyor..

    YanıtlaSil
  23. Kompleks ve böbürlenme ne kadar yanyanalar, öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  24. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder