Öne Çıkan Yayın

Başarı Psikolojisi - DTÖ Seminerler

ANNEMDEN MEKTUP VAR - 16 Başarılar Dilerim

Annemden Mektup Var Başarılar Dilerim

Merhaba yavrum,

Seni öyle üzgün bırakıp gelmek, benim için de kolay değildi. Ama hayat, kolayı seçerek kazanabileceğimiz bir oyun değil. 

Hayatın kendi düzeni çok kolay, basit… Yani uygulamaya çok uyumlu olmasına rağmen… İnsan, sahnesini zorlaştırıyor… Kolay olanı zorlaştırıyor… Sonra da o zoru başarınca, başarılı oldum, diyor… Demem o ki o pastaya hiç yaklaşmayaydı kişi, o kadar kilo almayacaktı ve kilo vermek için de bu kadar zorlanmayacaktı. O kadar basit mi, diye sorası geliyor insanın. Evet, gerçekten o kadar basitti. 

Yüz kilo aldı, şimdi diyetler, sporlar vs. Kilo verince de başarılı oldu…. Zoru başardı… Öyle mi? Zor olan aslında o kadar kilo almaktı. Zor olan bağımlı olmaktı. Zoru başarmıştı zaten insan maalesef. 

Anne ne alaka, dediğini duyar gibiyim. Hani dedim ya mektuba başlarken, hayat kolayı seçerek kazanabileceğimiz bir oyun değil, diye… Hah işte… Aslında burada sözünü ettiğim kolay, insanların kolay gördükleri… Yani nefsin istediği şey insana kolay geliyor. İstiyorsam o bana kolay… Gecenin bir vakti onca yol gidip, o yiyeceği, içeceği her neyse, almak aslında çok kolay değil. Ama nefsim şuan bunu istiyorsa… Mecnun’a o dağı deldiren neydi zannediyorsun. 

Nefsin ister ve sen de yaparsın. Bunu yapmak kolay gelir… Ama nefsin ne istiyor? Buna bakmak gerek. Kolay görünen yolların çıkışı olmayabilir. Günlerce gidersin, bir de bakarsın ki çıkmaz sokak. Dolayısı ile kolay zannettiği zorluklarla yol alamaz insanoğlu. 

İyice bakmak gerek… Ne istiyorum? Bu istediğim şey gerçekten istenecek bir şey mi? Yani gerçekten bu isteğe ulaştığımda, tüm yaşamlarımda mutlu olacak mıyım? Hem dünüme göre daha iyi olacağım hem de içimde tarifi pek mümkün olmayan bir huzur, benimle nikah kıyacak. Ben nereye, o da oraya…. Üzülsem de beni hiç bırakmayacak…

Yavrucuğum, hani başaramadım diye çok üzüldün ya… Bu kadar kolay bir şeyi nasıl yapamadım, diye günlerce dertlendin… O günlerde konuşmak istemedim. Çünkü çok duygusaldın ve ben ne desem beni anlamayacaktın. 

Biliyor musun?.. İnsanlar bazen çook ister ama istediği şeyden gerçekten emin olmadığı için de başarısız olur. Başarılar, griftlikten hoşlanmıyor. Diyor ki bana dimdik gel… 

Emin olamadıklarımız için emek veriyoruz. Başaramayınca da canımız sıkılıyor, kendimize eziyet ediyoruz. Bu da yetmiyor… İnsanın içinden bir ses diyor ki yahu kendini anlatsana, ispatlasana; seni eziyorlar… Ve gelsin kendini anlatmalar, büyüklenmeler… 

Velhasıl yavrum, üzüleceğimiz şey, başarısızlığımız değil. Hayatın bize hep başarılı olacağımız ile ilgili bir söz vermişliği yok. Biz en başta işe nasıl koyulduk, buna bakmalıyız… Ayaklarım ne kadar sağlam basıyor? Alnım ak mı, başım dik mi? Ben bunu yapacağım arkadaş; acısıyla tatlısıyla göze alıyorum yoldaki taşları, diyebiliyor muyum? Rahat koltuğumdan kalkarım ve arkama da bakmam, diyor muyum? Koltuk moltuk umurumda değil… Tamam o halde!

Şimdi, yeniden başlayalım. Bir daha deneyelim… 

Başarılar diliyorum…


"ANNEMDEN MEKTUP VAR" yazı dizimizin geçmiş yazıları için aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

Annemden Mektup Var - 14 Bunları Özledim!

Annemden Mektup Var - 15 Ceketine İyi Bak


  *****

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri, insan tanıma becerilerimizi geliştirmek ve buna göre iletişimimizi daha kaliteli bir seviyeye getirmek için tasarlanmış özel bir programdır. Bu programda, insanları ve kendimizi daha nitelikli ve detaylı tanıyabilmek için ihtiyacımız olan bilgiler sunulur. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi İlişkide Ustalık Programı, kolayca anlaşılabilen, hemen hayatınıza alabileceğiniz, faydasını tüm ilişkilerinizde görebileceğiniz ve yine tüm ilişkilerinizde kullanabileceğiniz üst versiyon bir programdır. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Başarı Psikolojisi Semineri, benzersiz içeriğiyle baştan sona bir strateji eğitimidir. Tüm hayatınızda ve süreçlerinizde kullanabileceğiniz, kolayca anlayıp hemen hayatınıza alabileceğiniz ve faydasını toplamda kat kat görebileceğiniz stratejiler sunar.

*****

Yorumlar

  1. Kolay sandığımız zor yollar…

    YanıtlaSil
  2. Başarı zıttından sakınmaktan gelir,
    Hedefe ulaşmada engel olan yüklerden kurtulma stratejileri nelerdi? Bunu merak edip yorumu okuyan cevabına çok yaklaştın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan başardıkça güçlenir. Problemlerde de aynısı var. En başta sakınabilmek önemli olan

      Sil
  3. Sakınmada usta olmak duasıyla, kaleminize sağlık 🌿

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ya…
    Hayat kolayı seçerek kazanabileceğimiz bir oyun değil,.,,
    Seçimin neyden yana?
    Kolaydan? Kolay zannettiklerinden?

    YanıtlaSil
  5. Başarılar diliyorum, net olana varım diyene her bir zorlukla beraber bir kolaylık vardır. Evet gerçekten de unutursan diye tekrar edilmiş bir kolaylık vardır. Yeter ki netleş.

    YanıtlaSil
  6. Hiç bir gelişim konfor alanında olmuyor. Olmadı ve de olmayacak...

    YanıtlaSil
  7. İnsan, bu hayatta, ödediği bedellerle hak ettiği yere gelir istediği yere değil.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar net olursa insan, zor olan şey o kadar kolaylaşıyor…

    YanıtlaSil
  9. Nefsimin şerrinden Rabbime sığınırım

    YanıtlaSil
  10. Hep, başkaları bize mutluluk garantisi versin isteriz... Hayatın bize böyle bir borcu yok :)

    YanıtlaSil
  11. İşe en başta nasıl başladığımız mesele! Niyet ve sakınma; sonrası gerçekten çok kolay. Keşke yola böyle başlayabilsek.. Zorluk kalır mıydı hayatımızda!

    YanıtlaSil
  12. Başarılar, griftlikten hoşlanmıyor. Diyor ki bana dimdik gel…
    Ne güzel bir anlatım..
    Ne kıymetli ve tam zamanında ihtiyaç duyulan anda gelen stratejiler..
    Kalpten teşekkürler💐

    YanıtlaSil
  13. Hedef netlik ister insan net olmayınca yollar hep sarp yokuş oluyor sonrada bir bakmışsın ki o yokuşu çıkarken yuvarlanmış gitmişsin...

    YanıtlaSil
  14. İstek istek istek… İnsanın çakmağı çaktığı konu… Çok güzel ve soft anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Çok da koltuğu kaptırmasak mı ?

    YanıtlaSil
  16. “o pastaya hiç yaklaşmayaydı kişi, o kadar kilo almayacaktı”
    İşte tüm mesele de burada gizliydi…
    İnsanın öyküsünün en başından beri aynı problemi, aynı sorusu…
    Ahhh, Galip olarak çözebilenlerden, sorusunu doğru cevaplayanlardan olmak dileğim yazıda emeği geçenlere ve okuyanlara…
    🧡

    YanıtlaSil
  17. Tamam o halde 💫

    YanıtlaSil
  18. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  19. İnsanın kendi sahnesini zorlaştırması 🥲

    YanıtlaSil
  20. İnsanın kendisine sorması gereken soru Alnım ak, başım dik mi?
    Akıcı ve etkileyici anlatım🎈
    Kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  21. Evet bazen insanın canı çok yanıyor ancak bunu yapan insanın yine kendi. İnsanoğlu kendi kaşınıyor ALLAH dengede yaşa dediğinde insanlar buna göre yaşamıyor. Miktar artınca dengeler şaşaıyor dolayısı ile ALLAH'ın tokatıyla insan dengeye geliyor çok şükür.

    YanıtlaSil
  22. E haydi o zaman 🙌🏻
    Yolda görüşmek dileğiyle… 🙋🏻‍♀️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder